Сьогодні
14.12.2019


18:21

У 5–11 класах
сьогодні
вихідний
У 1-х класах
сьогодні
вихідний
У 2-4 класах
сьогодні
вихідний
Розклад дзвінків
у 5–11 класах:


1-й урок: 08:30 – 09:15

2-й урок: 09:25 – 10:10

3-й урок: 10:25 – 11:10

4-й урок: 11:25 – 12:10

5-й урок: 12:30 – 13:15

6-й урок: 13:25 – 14:10

7-й урок: 14:15 – 15:00

8-й урок: 15:05 – 15:50

Тема: «Для чого людині серце» А. Дімаров
Мета: формувати читацькі навички шляхом спеціальних вправ та в процесі роботи над текстом;
уміння диференціювати ознаки доброго та лихого;
збагачувати мову дітей новими словами та виразами;
розвивати мовлення;
вчити працювати в групах;
виховувати доброзичливе ставлення до людини, бажання творити добро.
Обладнання: схеми, таблиці, підручник


Хід уроку

  • Організаційний момент

Привітання.

  • Діти, до нас на урок сьогодні завітали гості. Тож давайте привітаємо їх.

Ми — вам раді,
І вітаємо щиро Вас,
І запрошуємо ласкаво на урок у 3-В клас.
Автотренінг.

  • Тепер давайте згадаємо наш автотренінг.

Я — учень,
Я ходжу до школи.
Мене навчають вчитись,
Я все розумію, я хочу все знати.

  • Діти , а тепер скажіть яким має бути наш урок.

Урок має бути:

Ми будемо:

  • цікавим;
  • дисциплінованими;
  • трохи казковим;
  • уважними;
  • навчальним;
  • зібраними;
  • продуктивним.
  • активними.
  • Отже, якщо ви будете такими, ми разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок.
  • Розчитування
  • Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі легені та очі. Тому ми й розпочнемо наш урок з розчитування.
  • На вдих набираємо повітря, на видих сказали голосні звуки: (а, о, у, е,и, і.)
  • У кого найбільша кулька? ( Імітування надування кульки)
  • Робота за індивідуальними складовими таблицями.
  • Читання за Едігеєм: церсе (серце), нарлюд ( )

азкак (казка), чиндівка (дівчинка ), чокловічо (чоловічок ), ортодаб ( ).

  • Закінчи речення ( Хто це? Що це?)
  • Рідна, лагідна, найдорожча — …
  • Запашний, білий, смачний — …
  • Сірий, зубатий, голодний — ….
  • Білий, холодний. Пухнастий — …
  • Робота над скоромовкою.

Бабин біб розцвів у дощ,
Буде бабі біб у борщ.

  • Промовити повільно;
  • Промовити швидше;
  • Промовити з вистукуванням;
  • Промовити швидко.
  • Читання на прискорення ( 1 хв.)

 

  • Інтонування.

На доброті існує світ
І добротою пахне хліб,
І мирне небо, в школу йти —
Це також вияв доброти.
Прочитати:

  • Спокійно;
  • Сумно;
  • Весело;
  • З питальною інтонацією.
  • Повідомлення теми і мети уроку.
  • Діти, ми сьогодні починаємо з вами нову тему « Літературні казки».

Як, на вашу думку, які казки називають літературними?
— Так, це казки,які мають авторів.
А чим вони відрізняються від народних казок?

  • Отже, в даному розділі вміщені казки українських авторів: В. Скомаровського, А. Дімарова, О. Зими, І. Калинця, В. Нестайка. І описують вони у своїх казках незвичайні пригоди, дивовижні перетворення. Вони наділяють своїх героїв позитивними і негативними рисами. На їх образах будемо вчитись розрізняти добро і зло, будемо прагнути стати добрішими, мудрішими, щирішими.

Отже, читати ми будемо « чарівні казки». Тому зараз ми подорожуватимемо світом казок. І я запросила до нас на урок доброту, світле і щире серце, почуття любові і співчуття. А для чого, ви дізнаєтесь, коли почуєте, яку казку ми будемо читати. А називається ця казка « Для чого людині серце».
Чи можете ви дати відповідь на запитання?А тепер подумайте і скажіть, чи зможемо ми побачити цих гостей, яких я запросила на урок. А відчути? Чи існують вони на землі? Де їх можна знайти?

 

  • Робота над текстом.
  • Читання тексту.

Текст поділяю на шість частин, клас — на шість груп і кожна дитина читають свою частину. Потім підемо на пошуки людського скарбу.

  • Словникова робота

Плем’я дошкулити
Вражено щойно
Ринуться схвально
Вагаючись докоряти
безпорадно                          забава
жевріти

  • Переказ тексту за опорними словами

« Секретарі» беруть для своєї групи картку з опорними словами, за допомогою якої переказують свою частину тексту.


I ч.

II ч.

 

  • Жило плем’я;
  • нічого не робили;
  • не мали сердець;
  • радість, гнів;
  • дівчинка;
  • сльози;
  • страх.

 

 

  • Сльози;
  • долоня;
  • заблудилась;
  • вибратись;
  • степи, гори, моря;
  • виведи;
  • побіг.

 

 

 

III ч.

IV ч.

  • Перепочинемо;
  • серце;
  • дай мені серце;
  • я помру;
  • лікар;
  • газета;
  • наукова робота;
  • міняти серця.
  • Лікар;
  • вибрати;
  • різні серця;
  • банка, зморщене;
  • посміхнувся;
  • свіже байдужої людини;
  • блискуче.

 

V ч.

VI ч.

  • Дивовижне серце;
  • серце, яке дбало про себе;
  • серце доброї людини;
  • серце вклав;
  • поведінка чоловічка;
  • не могли відчути.
  • Сидів нерухомо;
  • оглянувся безпорадно;
  • спалахнуло вогнем;
  • довго горів;
  • хлопчик пішов;
  • бо мені вас шкода.

 

  • Читання тексту.
  • Вголос;
  • Вибірково;
  • Ланцюжком;
  • За особами.
  • Обговорення тексту
  • Де відбувалися описані події?
  • Чому дерев’яні чоловічки не мали ніяких почуттів?
  • Як змінилося життя чоловічка, коли лікар вставив йому серце доброї людини?
  • Які чарівні перетворення описано в казці?
  • Якою показано дівчинка в тексті?
  • Поміркуйте, для чого людині серце.
  • Яке б серце ви хотіли б мати?

 

 

  • Фізкультхвилинка

 

Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
І до сонця потягніться.
В різні боки похиліться,
Веретеном покрутіться.
Раз — присядьте, два присядьте
І за парту тихо сядьте.

  • Гра «Добре і погано»

Що доброго і поганого дає людині серце

Що доброго і поганого робить людина для серця

Добре

Погане

Добре

Погане

Дає життя;
Дає любов;
Дає чуйність;
Дає милосердність;
Дає дбайливість;
Дає співчуття;
Дає відкритість душі;
Душа — основа людини;
Серце — душа людини.

Дає різні хвороби;
Хворіє саме;
Приносить смерть;

Вона робить його добрим, щирим, відданим, співчутливим, чесним, привітним, світлим, великим. здоровим…

Вона робить його жорстоким, грубим, не щирим;твердим, як камінь.

 

  • Діти, а від чого залежить, яке саме серце має людина? ( Від її способу життя, її виховання, культури та її душі)
  • То яке серце було у дівчинки? ( Велике, світле, добре, чуйне, любило людей, дбайливе)
  • З яким серцем краще жити?
  • Правильно. Молодці, діти! Ви сьогодні дуже гарно працювали на уроці.
  • Оцінювання учнів.
  • Підсумок уроку
  • То для чого дане людині серце?
  • Відповідають за методом «Прес»: Я вважаю що… тому що… наприклад… отже… тому я вважаю..

Висновок: Живіть так, як підказує вам ваша совість, ваше серце. І завжди пам’ятайте: людина може бути кволою і хворою, але мати здорове і щире серце. Я вам бажаю, щоб серця були у вас великі і щирі, щоб вони не черствіли і не були маленькі. Засівайте в них зернинки доброти. Лише тоді ваші серця будуть здоровими.

  • Домашнє завдання

Навчитись виразно читати й переказувати казку.
Скласти невеличку розповідь «Якби я був добрим серцем...»

МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов

Оплата доменних імен та хостингу
забезпечується Благодійною організацією
«Фонд “Освіта ІІІ тисячоліття”»